Beskyddaren

Namnlöst-1

Boken jag har läst heter beskyddaren och den är skriven av Harlan Coben. Boken är en deckare med genrerna action och kärlek. Den är väldigt lättläst och man fastnar snabbt för den.

Boken handlar om en kille som heter Mickey. Livet kan inte bli mycket svårare för Mickey. Hans pappa dog i en trafikolycka och hans mamma sitter på behandlingshem och själv får han bo hos sin morbror Myron. Efter att hans pappa dog och hans mamma hamnade på behandlingshem så var han tvungen att starta om på nytt. Han börjar på en ny skola i en ny stad och det tar inte lång tid innan han hittar sina ny kompisar Ema och Spoon. Han träffar även tjejen Ashley som han blir väldigt kär i. Allting är bra tills en dag när han börjar upptäcka att Ashley beter sig konstigt och hon är inte i skolan. En dag så försvinner Ashley spårlöst och Mickey börjar undra vad det är som pågår. Han börjar söka efter henne och snart inser han att han har gett sig in i något större än han kunde ana.

beskyddaren

Jag gillar själv inte att läsa böcker men det här var en bok som jag fastnade för direkt. Den var lätt att läsa och man ville hela tiden läsa mer. Jag tycker att författaren har skrivit boken på ett bra sätt och att den lockar en att läsa mer. Det bästa med boken är att det händer nya saker hela tiden och man tröttnar inte på den.

Jag rekommenderar den här boken till dom som vill läsa något spännande och som
kanske har lite svårt att läsa för som jag skrev så är det en bok som är väldigt lättläst. Det här är en bok som jag tycker att alla borde läsa för att den är så spännande och bra.
Boken får 5 av 5 av mig.

Boktips av Anonym

Lämna en kommentar