Min, min, bara min

De flesta barn går igenom en period när det är extremt svårt att dela med sig, närmast omöjligt faktiskt. Så är det för Sally i boken Min! av Klara Persson och Charlotte Ramel också. Hennes bästa kompis Nico ska komma på besök och hon vill verkligen inte att han ska leka med hennes favoritekorre. Mamma föreslår att de ska lägga in den i garderoben när Nico kommer. Då börjar Sally fundera och känner att det nog är ganska många fler saker som hon inte vill att Nico ska få leka med. Nästan allt faktiskt.

Min! Lilla Piratförlaget

Den här boken var förra årets största läsupplevelse för hela min familj tror jag. Vi älskade den allihop, både stora och små. Igenkänningsfaktorn är hög för både vuxna och barn och dessutom är den fantastiskt rolig. Den funkar att läsa från ungefär 2 år och uppåt skulle jag säga. En bok som lockar till skratt men även väcker tankar som kan leda till spännande samtal för de lite äldre förskolebarnen.

Lämna en kommentar