Kvinnan på tåget

Boken jag läst heter ”Kvinnan på tåget”. Den handlar om en kvinna i 40-årsåldern som låtsas pendla till sitt jobb i London så hennes rumskamrat ska tro att hon jobbar. När hon åker tåget kan hon spionera på sin exmans liv genom tågfönstret när hon stannar vid en speciell station. Hon sörjer fortfarande över uppbrottet trots att det har gått en bra bit sedan skilsmässan. Plötsligt en dag försvinner hennes exmans nya tjej och hon tror sig veta någon som har med det att göra, men polisen tror inte henne eftersom hon har ett svårt alkoholmissbruk och på grund av sitt förflutna där hon besökt sin ex man utan hans samtycke.

I början av boken går det långsamt, lite väl för min smak, men den blir snabbt spännande och man vill läsa mer och mer. Den är välskriven med intressanta karaktärer som känns riktiga och utvecklas under bokens gång. Storyn är intressant och känns naturlig. Det är definitiv en av det bättre böckerna jag läst men tyvärr så kan jag inte relatera till huvudpersonen eller någon annan viktig person så det känns lite konstigt att läsa den.

Boken passar dom som gillar en spännande bok i egentligen alla ålder, men bäst skulle det passa någon som kan känna igen sig i huvudkaraktären, så jag skulle rikta den mot kvinnor i medelåldern.

Anonym

Lämna en kommentar