Avhopparen

Namnlöst-1

Boken handlar om Simon som blir allt mer involverad i gänget som styr drogförsäljningen i staden som han bor i. Han hoppar av skolan för att kunna jobba för dem och till en början är det rätt så bra men en främmande man ger honom ett erbjudande och han måste välja sida.

Boken ingår i en serie som följer Simon under hans äventyr och det finns 7 böcker i serien. De går dock snabbt att läsa!

avhopparen

Boken var rätt bra då jag hade förväntat mig att den skulle varit sämre. Jag tog endast boken för jag var tvungen att låna någon bok i skolan. Den var lättläst och enkel att hänga med i och jag rekommenderar denna bok till de som gillar action och lättlästa böcker.

Författaren heter Kim Ohlin och skriver ofta drogrelaterade böcker om ungdomar och actionäventyr. De böckerna är rätt realistiska och det skulle kunna utspela sig i verkligheten.

Skrivet av Anonym

Lämna en kommentar