Fallen Ängel

namnlc3b6st-1

Nora Grey är en helt vanlig tjej som har hela sitt liv planerat framför sig. Hon vet exakt vilket college hon ska gå på och vad hon kommer jobba med i framtiden. Dock förändras allting helt plötslig när den mystiska Patch Cipriano blir hennes biologipartner. De är diametralt olika och det passerar inte en enda minut utan att de uppe i halsen på varandra. Trots detta kan Nora inte sluta bli dragen till honom. Det är något med Patch som gör så att hon får rysningar och hårstråna står upp över hela kroppen.
Ju mer Nora umgås med honom desto mer dras hon in i hans värld med fallna änglar, nephilim, gudar och mysterier. Hon får reda på en hemlighet under bokens gång, som kan komma att kosta livet på henne och alla hennes nära.

9789186587925_large

Jag tycker att boken Fallen ängel är en utav de bästa som jag någonsin har läst. Vilket säger otroligt mycket eftersom jag inte läser böcker särskilt ofta. Boken är bra skriven, vilket uppskattas, och det är väldigt lätt att hänga med i handlingen. De flesta böcker jag har läst så har jag antingen tappat bort mig, eller/och haft svårt att förstå handlingen.
Boken innehåller romantik men också mycket äventyr, spänning och en stor del fantasy. En stark rekommendation till alla, både killar och tjejer.

Författaren av boken heter Becca Fitzpatrick och hon har beslutat att boken ska bli en film på grund av att boken har sålt så bra. Förhoppningsvis kommer filmen inom ett par år!

Lämna en kommentar