Dag 15 – Den här serien är jag sugen på att läsa i sommar

Flanagan

En serie jag länge, länge sneglat på är Spejarens lärling av John Flanagan. Jag vet att den är mycket populär, men det är faktiskt ingen som berättat om den för mig. Fast det har inte gjort mig mindre nyfiken, snarare mer.

Tolv delar (!!) har kommit hittills, så om jag kör igång med Spejarens lärling har jag det att göra i sommar! Vad tycker ni som läst den? Ska jag köra på Flanagan?

/Karolina

3 responses to “Dag 15 – Den här serien är jag sugen på att läsa i sommar”

  1. kim says :

    Tycker helt klart att du ska köra på Spejarens lärling! De var böckerna som fick mig att läsa och de kommer alltid ha en speciell plats i min bokhylla. Otroligt spännande böcker som tar slut alldeles för snabbt…

  2. Simon says :

    Förmodligen en död länk men jag tycker helt klart att du skall läsa böckerna. Läste dem när jag var 12-14 och absolut älskade serien. En gång när jag kom hem från skolan runt klockan två satt jag med en kopia av Macindaws Fästning och läste ut hela boken på tre timmar. Rekommenderar den starkt då den är väldigt fängslande och lättläst!

  3. Gustav says :

    Två ord: Läs den.

Lämna en kommentar