Baristas

namnlc3b6st-1

Denise Rudberg är en väldigt känd författare som jag tror att många känner till. Hon har skrivit väldigt mycket böcker, allt ifrån Elegant crime-böcker till ungdomsromaner.

Jag har läst sista delen av baristas-böckerna. I boken Baristas får man läsa om Ludvig, Ruben och Nicolas som jobbar på cafeterian Pronto i Stockholms innerstad. Vintern som killarna har upplevt har varit väldigt jobbig och påfrestande för dem. När killarna och deras kompisar åkte på en roadtrip till Rubens fjällstuga så slutade resan i tårar och de gick skilda vägar.

Ruben trivdes verkligen inte på teaterlinjen på Södra Latin och hoppade därför av och satsade på Pronto istället. Han fick ett större ansvar av ägaren och han gjorde sitt jobb exemplariskt och gick alltid till jobbet med ett leende på läpparna.

Nicolas skaffade en ny flickvän men han var inte helt nöjd, hans känslor för sin förra flickvän Natalie fanns nog fortfarande kvar till viss del och han känner att han inte var helt ärlig mot Amanda.

Ludvigs utbrott på resan när han var full har påverkat hans relation med flera av hans vänner och hans flickvän Viki. Hans liv har blivit sämre och han dricker lite för mycket och gör allt för att glömma det förflutna.

9163869896

Boken är väldigt bra upplagd och är skriven ur olika perspektiv. Man får följa alla tre killarna och vad som pågår i deras liv ur olika synvinklar. Boken utspelar sig i Stockholm och författaren använder platser som finns i verkligheten och det gör att boken blir mer levande.

Jag sträckläste boken när jag var på semester och jag var helt fast. Den fångade mitt intresse för att den är väldigt bra skriven, den är spännande och passade mig helt perfekt! Det jag tyckte att man fick lärdom av var att oavsett vad som händer så övervinner kärleken och vänskap allt.

Jag rekommenderar boken till er som vill läsa om en vanlig tonårings vardagsliv men med mycket spänning, relationer, svek och mycket mer! Boken får 5/5 i betyg av mig.

Lämna en kommentar